Złocenie wydruków – garść inspiracji pełnych blasku

Złoto, złoto, złoto… trudno oprzeć się jego urokowi. Wiedzą o tym Ci, którzy już wykorzystują jego przyciągającą siłę w swoich działaniach marketingowych. Materiały drukowane uszlachetniane metaliczną folią cieszą się nieustającą popularnością wśród osób, które chcą zabłysnąć wśród konkurencji. Pomysłów na wykorzystanie złocenia w druku jest całe mnóstwo – mamy więc dla Ciebie potężną dawkę inspiracji!

Coś więcej niż elegancki detal

Wszyscy wiemy, że kolorów, z jakimi będzie kojarzona Twoja firma, nie wybiera się przypadkowo. Kiedy warto rozważyć zwrócenie się w stronę błyszczących akcentów? Złocenie może wiele powiedzieć Twoim klientom o branży. w której działasz, usługach, które wykonujesz oraz produktach dostępnych w Twojej ofercie. To, jaką opowieść usłyszą Twoi odbiorcy. W dużej mierze zależy od wykończenia, na jakie się zdecydujesz, oraz doboru kolorów, grafik i elementów typograficznych. Przyjrzyjmy się temu, jak ze złoceń korzystają najlepsi!

W jakich branżach wykonuje się złocenia?

Z markami wykorzystującymi wyjątkowy wyraz złota na pewno spotykasz się na co dzień. Mijasz je na ulicy, trzymasz w szafie, a nawet chowasz w lodówce czy szafce ze słodyczami! Złocenie w pełnej krasie lub bardziej stonowanym matowym wykończeniu wykorzystują największe światowe i polskie marki. Wielką rolę odgrywa kolor, z jakim zestawi się złocenie. To on determinuje wydźwięk, jaki przyjmie ten detal. Doskonale widać to na przykładzie marki Lamborghini, która łącząc ciepły błysk z elegancką czernią, momentalnie wywołuje skojarzenia z luksusem i wyszukanym stylem. Innym przykładem ze świata motoryzacji jest Porsche. W tym przypadku złoto zestawione zostało nie tylko z czernią, ale i czerwienią, która dodaje całości bardziej drapieżnego wyrazu. 

Z luksusem w nieco innym wydaniu mamy do czynienia, rozsmakowując się w pralinach marki Lindt. Delikatne uszlachetnienia naniesione na opakowanie, a przede wszystkim lekkie, typograficzne logo opowiadają piękną historię o tradycji, luksusie, ale też rozkoszy czerpanej ze słodkiego smaku czekoladek. O tym, że złoto wcale nie musi onieśmielająco błyskać nam w oczy przekonuje także marka Merci. Przełamuje ona powagę widocznego w logo złocenia drobnym, pełnym uroku elementem w postaci czerwonego serduszka. 

Przykłady świetnego wykorzystania tego rodzaju akcentów znajdziesz jednak nie tylko w branży motoryzacyjnej czy spożywczej. Warto zwrócić uwagę także na luksusowe marki modowe takie jak Versace, Chanel czy Dolce&Gabbana. Niedługo trzeba też szukać przykładów w świecie beauty. Mowa tutaj chociażby o Dove czy Pantene. 

 Zainspiruj się! Czas na nasze propozycje

Kiedy już przypomnieliśmy Ci o przykładach otaczających Cię na co dzień, czas na płynne przejście do Twojego biznesu. Z ciekawym pomysłem i rzetelnym wykonaniem techniki uszlachetniania druku sprawdzą się niemalże w każdej branży. Jest jednak kilka obszarów, które aż proszą się o złocone ulotki, wizytówki czy opakowania.

Piękno w pełnym blasku – złocenie wydruków w branży beauty

Bardzo szeroko pojęta branża beauty jest doskonałym obszarem do eksploracji możliwości, jakie dają metody uszlachetniania druku. Złocenia sprawdzą się doskonale zarówno w gabinecie kosmetycznym/kosmetologicznym, jak i na półkach z kosmetykami. Złote akcenty warto wykorzystać na wydrukach takich jak:

  • certyfikaty ukończenia szkoleń,
  • vouchery i zaproszenia na zabiegi,
  • opakowania kosmetyków.

Błysk złotej nici w branży fashion

Złoto to synonim elegancji chętnie wykorzystywany nie tylko przez marki premium. I duże domy mody, i mniejsi, niszowi producenci coraz częściej sięgają po złote akcenty, aby wyróżnić się na tle konkurencji i dodać swoim wyrobom wyjątkowego charakteru. Delikatny błysk na wizytówce Twojego butiku, karcie lojalnościowej czy towarzyszącej ubraniom metce z ceną będzie miłym akcentem, który na pewno docenią Twoi klienci. 

Symbol rozsądku i doświadczenia – złoto w świecie prawa

Choć złoto kojarzymy głównie z ekskluzywnością, to ma ono jednak wiele innych, mniej oczywistych znaczeń. Związane jest przede wszystkim z doświadczeniem, równowagą i stabilizacją. W bardziej stonowanym, minimalistycznym wydaniu świetnie odnajdzie się na materiałach firmowych w branży prawniczej. Matowy, nienarzucający się słoty akcent na teczkach, notesach, wizytówkach czy kalendarzach doskonale podkreśli powagę i renomę Twojej profesji. 

Złocenie druków w Twojej branży 

Pomysłów na wykorzystanie uszlachetnień jest wiele, podobnie jak metod aplikacji złoceń i srebrzeń. Metaliczne akcenty możesz zestawić z podłożami z recyklingu lub eleganckim, foliowanym papierem, postawić na błysk lub mat, wybrać wydruki kapiące złotem lub subtelnie nim ozdobione. Wszystko zależy od Ciebie – jesteśmy bardzo ciekawi, o czym za pomocą złocenia opowiesz swoim klientom!

Przeczytaj także