Coś więcej niż elegancki detal
Wszyscy wiemy, że kolorów, z jakimi będzie kojarzona Twoja firma, nie wybiera się przypadkowo. Kiedy warto rozważyć zwrócenie się w stronę błyszczących akcentów? Złocenie może wiele powiedzieć Twoim klientom o branży. w której działasz, usługach, które wykonujesz oraz produktach dostępnych w Twojej ofercie. To, jaką opowieść usłyszą Twoi odbiorcy. W dużej mierze zależy od wykończenia, na jakie się zdecydujesz, oraz doboru kolorów, grafik i elementów typograficznych. Przyjrzyjmy się temu, jak ze złoceń korzystają najlepsi!
W jakich branżach wykonuje się złocenia?
Z markami wykorzystującymi wyjątkowy wyraz złota na pewno spotykasz się na co dzień. Mijasz je na ulicy, trzymasz w szafie, a nawet chowasz w lodówce czy szafce ze słodyczami! Złocenie w pełnej krasie lub bardziej stonowanym matowym wykończeniu wykorzystują największe światowe i polskie marki. Wielką rolę odgrywa kolor, z jakim zestawi się złocenie. To on determinuje wydźwięk, jaki przyjmie ten detal. Doskonale widać to na przykładzie marki Lamborghini, która łącząc ciepły błysk z elegancką czernią, momentalnie wywołuje skojarzenia z luksusem i wyszukanym stylem. Innym przykładem ze świata motoryzacji jest Porsche. W tym przypadku złoto zestawione zostało nie tylko z czernią, ale i czerwienią, która dodaje całości bardziej drapieżnego wyrazu.
Z luksusem w nieco innym wydaniu mamy do czynienia, rozsmakowując się w pralinach marki Lindt. Delikatne uszlachetnienia naniesione na opakowanie, a przede wszystkim lekkie, typograficzne logo opowiadają piękną historię o tradycji, luksusie, ale też rozkoszy czerpanej ze słodkiego smaku czekoladek. O tym, że złoto wcale nie musi onieśmielająco błyskać nam w oczy przekonuje także marka Merci. Przełamuje ona powagę widocznego w logo złocenia drobnym, pełnym uroku elementem w postaci czerwonego serduszka.
Przykłady świetnego wykorzystania tego rodzaju akcentów znajdziesz jednak nie tylko w branży motoryzacyjnej czy spożywczej. Warto zwrócić uwagę także na luksusowe marki modowe takie jak Versace, Chanel czy Dolce&Gabbana. Niedługo trzeba też szukać przykładów w świecie beauty. Mowa tutaj chociażby o Dove czy Pantene.
Zainspiruj się! Czas na nasze propozycje
Kiedy już przypomnieliśmy Ci o przykładach otaczających Cię na co dzień, czas na płynne przejście do Twojego biznesu. Z ciekawym pomysłem i rzetelnym wykonaniem techniki uszlachetniania druku sprawdzą się niemalże w każdej branży. Jest jednak kilka obszarów, które aż proszą się o złocone ulotki, wizytówki czy opakowania.
Piękno w pełnym blasku – złocenie wydruków w branży beauty
Bardzo szeroko pojęta branża beauty jest doskonałym obszarem do eksploracji możliwości, jakie dają metody uszlachetniania druku. Złocenia sprawdzą się doskonale zarówno w gabinecie kosmetycznym/kosmetologicznym, jak i na półkach z kosmetykami. Złote akcenty warto wykorzystać na wydrukach takich jak:
- certyfikaty ukończenia szkoleń,
- vouchery i zaproszenia na zabiegi,
- opakowania kosmetyków.
Błysk złotej nici w branży fashion
Złoto to synonim elegancji chętnie wykorzystywany nie tylko przez marki premium. I duże domy mody, i mniejsi, niszowi producenci coraz częściej sięgają po złote akcenty, aby wyróżnić się na tle konkurencji i dodać swoim wyrobom wyjątkowego charakteru. Delikatny błysk na wizytówce Twojego butiku, karcie lojalnościowej czy towarzyszącej ubraniom metce z ceną będzie miłym akcentem, który na pewno docenią Twoi klienci.
Symbol rozsądku i doświadczenia – złoto w świecie prawa
Choć złoto kojarzymy głównie z ekskluzywnością, to ma ono jednak wiele innych, mniej oczywistych znaczeń. Związane jest przede wszystkim z doświadczeniem, równowagą i stabilizacją. W bardziej stonowanym, minimalistycznym wydaniu świetnie odnajdzie się na materiałach firmowych w branży prawniczej. Matowy, nienarzucający się słoty akcent na teczkach, notesach, wizytówkach czy kalendarzach doskonale podkreśli powagę i renomę Twojej profesji.
Złocenie druków w Twojej branży
Pomysłów na wykorzystanie uszlachetnień jest wiele, podobnie jak metod aplikacji złoceń i srebrzeń. Metaliczne akcenty możesz zestawić z podłożami z recyklingu lub eleganckim, foliowanym papierem, postawić na błysk lub mat, wybrać wydruki kapiące złotem lub subtelnie nim ozdobione. Wszystko zależy od Ciebie – jesteśmy bardzo ciekawi, o czym za pomocą złocenia opowiesz swoim klientom!
Aleksandra Dębska
Twórczyni magicznych słów, która potrafi sprawić, że nawet najbardziej skomplikowane terminy poligraficzne brzmią jak zaproszenie na filiżankę dobrej herbaty. Kiedy Ola nie tworzy inspirujących tekstów, z pewnością planuje kolejną przygodę literacką albo zastanawia się, jak zmieścić w jednym krótkim zdaniu całą esencję druku UV. Jej ulubione hasło to: „Prostota rządzi!” – ale niech Was to nie zmyli, bo Ola rządzi treściami z prawdziwą wirtuozerią!