Na rynek poligraficzny wkraczamy cali na pomarańczowo. Dlaczego? Zdecydowanie nie jest to wybór przypadkowy. Pomarańcz to m.in. symbol energii, kreatywności i pasji – dokładnie tego, co napędza nasz zespół każdego dnia! Odkryj z nami wszystkie tajemnice tego energetyzującego koloru!
Krótko o teorii barw
Pomyśl przez chwilę o swoich własnych skojarzeniach z kolorem pomarańczowym. Gotowe? Prawdopodobnie przez Twoją głowę przemknęły takie sformułowania jak: entuzjazm, energia, zapał, młodość itd. Skąd wynika ta niezwykła, pozytywna moc pomarańczu? Odpowiedź jest dość prosta i leży na kole barw. Pomarańczowy jest kolorem pochodnym stworzonym z połączenia czerwonego z żółtym. Skupia więc w sobie zarówno pasję i odwagę kojarzone z czerwienią, jak i życzliwość oraz radość związane z kolorem żółtym.
Koło barw zdradza nie tylko pochodzenie pomarańczu, ale wskazuje też jego najlepszych kolorystycznych kompanów. Tworząc spójną paletę, zwróć uwagę nie tylko na barwy mu pokrewne, ale również dopełniające, czyli odcienie niebieskiego. Leżąc po przeciwnej stronie koła, balansują swoim chłodnym wyrazem, ciepło pomarańczu.
Psychologia koloru pomarańczowego
Pomarańczowy to kolor, który motywuje do działania, dodaje energii i zaraża entuzjazmem. Jest nieodłącznie związany z kreatywnym pobudzeniem, młodością i radością. Na pozytywne emocje związane z kolorem wpływają także skojarzenia, które wywołuje. Pierwszym są bez wątpienia owoce, zaraz po nich może pojawić się ciepło zachodzącego słońca i przytulna jesienna aura. Jego charakter i oddziaływanie mogą się jednak delikatnie różnić w zależności od proporcji barw podstawowych, z jakich powstał. Nasycony czerwienią oranż jest zdecydowanie bardziej pobudzający niż te odcienie, które skłaniają się w stronę neutralnego i bezpiecznego koloru miodu.
Marki napędzane energią odcieni pomarańczowego
Kolor pomarańczowy to nie tylko malownicze zachody słońca, jesień i Halloween. To też polskie i światowe marki – z wielu z nich pewnie sam(a) korzystasz. Można wymieniać je bez końca, ale my ograniczyliśmy się do wskazania trzech, które ilustrują, jak ten optymistyczny kolor może odnaleźć się w zupełnie różnych kontekstach.
- JBL
Entuzjazm i wolność w wyrażaniu siebie – to mówi o swojej misji marka JBL, podkreślając ten przekaz za pomocą nasyconego pomarańczu. Kolor akcentuje entuzjastyczny i energetyczny charakter marki, której produkty skierowane są głównie do młodego grona spragnionych życia odbiorców. - Hermès
Pomarańcz wykorzystywany przez francuski dom mody, którego historia sięga pierwszej połowy XIX w., mówi o czymś zupełnie innym. Podkreśla kreatywność i wolność tworzenia towarzyszące projektantom współpracującym z marką. Odcień wykorzystywany przez Hermèsa na stałe przyjął już znamiona luksusu. - Mastercard
Finanse to nie miejsce dla entuzjastycznego pomarańczu? Błąd! Firma Mastercard udowadnia to najlepiej, od lat posługując się tym ciepłym kolorem. Tym razem ma on związek z bezpieczeństwem transakcji i transparentnością symbolizowaną przez przenikające się barwy.
A co z pomarańczem łączy nas?
Z kolorem pomarańczowym chcemy być kojarzeni także i my. Co dokładnie oznacza wybrany przez nas energetyzujący odcień?
- Pozytywne doświadczenia
Wierzymy, że w druku nie ma miejsca na niepotrzebne komplikacje. Liczy się dla nas prostota i tworzenie pozytywnych doświadczeń naszych Klientów. Chcemy, by łatwy proces zamawiania materiałów drukowanych zachęcał do nieskrępowanego odkrywania świata druku. - Entuzjazm
Poligrafia jest naszą prawdziwą pasją, dlatego z zaangażowaniem, ciekawością i entuzjazmem podchodzimy do każdego nowego zlecenia. Jaki kolor mógłby lepiej wyrazić nasz zapał do działania niż energetyczny pomarańcz? - Kreatywność
Lubimy kreatywne wyzwania i innowacje w druku. Pomarańcz nas inspiruje i pobudza do znajdowania nowych rozwiązań. Razem z naszymi Klientami kreujemy przyszłość druku – pełną świeżych pomysłów, odwagi i pasji.
Kolor pomarańczowy nie ma już przed Tobą tajemnic! Tak samo, jak nasze motywacje, by stał się barwą przewodnią Printly. Razem z nami odkrywaj możliwości poligrafii i realizuj kreatywne projekty w świecie pełnym pomarańczowej energii!
Aleksandra Dębska
Twórczyni magicznych słów, która potrafi sprawić, że nawet najbardziej skomplikowane terminy poligraficzne brzmią jak zaproszenie na filiżankę dobrej herbaty. Kiedy Ola nie tworzy inspirujących tekstów, z pewnością planuje kolejną przygodę literacką albo zastanawia się, jak zmieścić w jednym krótkim zdaniu całą esencję druku UV. Jej ulubione hasło to: „Prostota rządzi!” – ale niech Was to nie zmyli, bo Ola rządzi treściami z prawdziwą wirtuozerią!