Krótka opowieść o srebrzeniach w druku (i długa lista inspiracji)

Chociaż wśród marek wciąż nad srebrem króluje złoto, warto zastanowić się nad zastosowaniem tej nieco zimniejszej barwy. Bez obaw – na pewno nie ochłodzi ona Twojego wizerunku, ale wniesie miły powiew świeżości w Twoją relację z klientami. Sprawdź z nami, jak wielką moc mają srebrne detale i jak wykorzystać je w swoich projektach poligraficznych!

Srebrzenia a wizerunek Twojej marki

Jeśli mowa jest srebrem, to co mogą powiedzieć srebrzenia o Twojej marce? Srebro ma wiele znaczeń, a jego wydźwięk zależy w dużej mierze od tego, z czym zdecydujesz się je połączyć. Najczęstsze skojarzenie, które pojawia się na myśl o jego chłodnym blasku to zdecydowanie nowoczesność. A jak nowoczesność, to także innowacyjność. A jak nowoczesność i innowacyjność, to na pewno także precyzja. W poszukiwaniu skojarzeń można się jednak wybrać także w innym kierunku, by dojść do takich stwierdzeń, jak wyrafinowanie i luksus. Czy to jedyne możliwości? Oczywiście, że nie! Inne ścieżki doprowadzą Cię między innymi do odpowiedzialności, poczucia kontroli i zaufania. Skąd masz więc wiedzieć, że obrany kierunek jest tym właściwym? Przyjrzyjmy się, jakie wrażenie sprawia srebro umieszczone w różnych kontekstach na przykładzie polskich i światowych marek. 

Kto, gdzie i jak – znane marki ze srebrnymi akcentami

Motoryzacja to niekwestionowana królowa srebrnych akcentów. Mercedes-Benz, Audi, Toyota, a także Lexus i Jaguar – to tylko kilka z przykładów marek motoryzacyjnych, które postawiły na wizerunek skonstruowany z metalu. Ta sama branża, podobne wykończenie, ale wiele różnych skojarzeń. W przypadku Toyoty czy Audi srebrzenie kojarzy się przede wszystkim z bezpieczeństwem, odpowiedzialnością i stabilnością, na której można polegać. Co z Lexusem czy Jaguarem? W tym przypadku srebro zmienia się w synonim luksusu.

Eleganckie tony ze srebra wydobywają także marki jubilerskie – i to nie tylko w swoich wyrobach. Wokół metalicznych akcentów wyraźne krąży między innymi marka Pandora. I nie ma w tym absolutnie nic dziwnego – w końcu jej flagowym wyrobem jest srebrna, wyrazista bransoleta personalizowana niezwykłymi charmsami. Srebrne wykończenie można zauważyć nie tylko w postaci korony wieńczącej logo marki, ale także uszlachetnień wykonywanych na opakowaniach produktów. Podobnie prezentują się wydruki marki Apart, która w swoich projektach torebek i opakowań korzysta zarówno ze srebrzeń, jak i złoceń. 

O sile srebra zdają sobie sprawę także marki technologiczne, którymi zamkniemy nasz krótki przegląd. Pierwsza myśl wędruje oczywiście ku marce Apple, której charakterystyczne nadgryzione jabłuszko klasycznie występuje w kolorze zmatowionego srebra. Ten minimalistyczny efekt to cicha pochwała nowoczesności i innowacyjności. Choć to właśnie w applowskim uniwersum najczęściej można natrafić na ten efekt, nie brak go także wśród innych gigantów świata elektroniki. Marki takie jak Sony, Samsung czy Huawei chętnie wykorzystują m.in. metaliczną folię na opakowaniach produktów, by zwrócić uwagę na skrywaną w ich wnętrzu nowoczesną technologię. 

Poznaj nasze propozycje na srebrzenia w druku

Efekt wow nie jest zarezerwowany wyłącznie dla polskich i światowych gigantów, co udowodniliśmy już, pisząc o złoceniu w druku. W tym artykule mamy zamiar pokazać Ci to po raz kolejny. Oto kilka naszych wskazówek, jak z powodzeniem możesz wykorzystać srebrne elementy w swoich projektach do druku – wizytówkach, opakowaniach, kalendarzach czy innego rodzaju zamówieniach.

Srebrzenia w świecie innowacji

Idąc tropem marek takich jak Apple czy Samsung, zaczniemy od firm silnie związanych z nowoczesnością i innowacyjnością. Srebrne detale to doskonały sposób, by pokazać Twoim klientom, że odważnie patrzysz w przyszłość niezależnie od obszaru, w którym działasz. Srebro w tym wydaniu sprawdzi się świetnie w branży IT, jednak nie warto go do niej ograniczać. Srebrzeniom w druku przyjrzyj się także, jeśli rozwijasz się w dziedzinach takich jak inżynieria i robotyka, architektura i design czy energetyka. Aby osiągnąć estetyczny, nowoczesny efekt, postaw na minimalistyczną grafikę i proste zestawienia kolorystyczne np. czernią lub szarościami. Wrażenie na Twoich klientach na pewno zrobi też srebrzenie 3D wykonywane przy pomocy dodatkowej warstwy lakieru. 

Srebro w eleganckim wydaniu

Dla firm stawiających na elegancję i wyrafinowanie, srebrne elementy to perfekcyjny sposób, aby subtelnie dodać  charakteru materiałom drukowanym. Srebrzenie świetnie komponuje się z jasnymi kolorami takimi jak beż czy biel, a w połączeniu z szeryfowymi fontami i przemyślanym układem graficznym tworzy klasyczny, estetyczny efekt. To rozwiązanie idealnie sprawdzi się m.in. w branży hotelarskiej, modowej i jubilerskiej, zdobiąc torebki prezentowe, karty z kluczami czy etykiety produktów. 

Srebrny błysk profesjonalizmu

Nowego wyrazu nabierze srebrzenie w towarzystwie głębokich odcieni granatu, bordo czy zieleni. Taki styl idealnie sprawdzi się w druku materiałów dla kancelarii prawnych, firm finansowych czy agencji związanych z doradztwem, w przypadku których najważniejsze są profesjonalizm i zaufanie. Wykorzystując metaliczny połysk srebra w odpowiednich proporcjach, nadasz wydrukom interesującego efektu wizualnego, nie rezygnując jednocześnie z ich formalnego charakteru. Na takie detale możesz postawić, projektując m.in. srebrzone wizytówki, papiery firmowe i kalendarze. 

Czas na Twój projekt!

Ożyw swoje materiały odrobiną chłodnego błysku! Srebro możesz wykorzystać na tysiące różnych sposobów, by stworzyć dokładnie takie efekt, jakiego oczekujesz. Pamiętaj, że każdy detal ma znaczenie, a srebro może być kluczem do sukcesu Twojej marki. Czas działać i zrealizować projekt, który zachwyci Twoich klientów!

Przeczytaj także